Subject: Re: Aespa, Roheluse tee 2 ristumiskoha projekt: TRAM märkused, parandatud
From: Artur Mitšulis <[email-masked]>
To: "'Merike Joonsaar'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Aug 2025 08:41:32 +0300

Tere

Saadan uuendatud Aespa, Roheluse tee 2
ristumiskoha projekti. Märkused on parandatud:

*	seletuskirjas on tehtud soovitud parandused/täpsustused ning
*	nähtavuskolmnurk on korrigeeritud.

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 22, 2025 11:09 AM
To: Artur Mitšulis <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Aespa, Roheluse tee 2 ristumiskoha projekt kooskõlastamiseks

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud.

1.	Palun kasutada seletuskirjas (näiteks 3.3) asjakohast terminoloogiat - 
õige termin on „truup“, mitte „toru. “
2.	Seletuskirja tabelis vajavad ristumiskoha truubi sisse- ja väljavoolu 
kõrgus täpsustamist (viia kokku vertikaalplaneeringu joonisel näidatud 
projekteeritud kõrgustega).

3.	Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja kinnistule juurdepääsutee lõikumisel 
vajab endiselt korrigeerimist. Palun lähtuge kolmnurga joonistamisel 
normides toodud eeskujust.

4.	Lisada seletuskirja kinnitus, et ristumiskohale projekteeritud truubi 
paigalduskõrgus võimaldab teekatte nõuetekohast tihendamist.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Artur Mitšulis <[email-masked] 
<http://e.mail.ru/compose/?mailto=[email-masked]> >
Sent: Monday, August 11, 2025 8:20 AM
To: MNT Teed <[email-masked] 
<http://e.mail.ru/compose/?mailto=[email-masked]> >
Cc: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<http://e.mail.ru/compose/?mailto=[email-masked]> 
 >; Merike Joonsaar <[email-masked] 
<http://e.mail.ru/compose/?mailto=[email-masked]> 
 >
Subject: Re: Aespa, Roheluse tee 2 ristumiskoha projekt kooskõlastamiseks

Tere

Saadan kooskõlastamiseks parandatud/uuendatud Aespa Roheluse tee 2 
ristumiskoha projekti.

Parandatud projekt on lisatud kirjale.

Vastused märkustele on toodud sinisega allpool.

1.	VASTUSED Merike Joonsaar märkustele.

1.1.	Toru positsioon ja kraaviprofiil

Juurdepääsutee alla projekteeritud toru asub eelnevalt olemasoleva 
(likvideeritava) toru suhtes sügavamal (toru väljavool on 45,80, kraavi põhi 
49,19). Samas ei ole kraavi profiil korralikult välja joonistatud. Vajadusel 
tuleb kraavi profiil piisava ulatusega ette näha, et tagada toru korrektne 
toimimine. Võib-olla tuleb toru kõrgust veidi tõsta — see nõuab analüüsi. 
Jälgida tuleb, et kraavikalded oleksid projekteeritud nõuetekohase kaldega 
ning tagatud oleks kallete stabiilsus. Lisada torule ka pikikalle.

Lugesin märkust mitu korda, kuid ei suutnud selget mõtet välja lugeda. Mul 
on olemas täielik info kraavi ja selle profiili kohta, samuti kõrgusmärked 
ja toru andmed. Kraavi kindustuse tüüp on täpsustatud seletuskirjas. Lisaks 
olen lisanud torule kaldet (0,005). Toru on veidi langetatud — nüüd mahub 
selle kohale kogu teekonstruktsioon

1.2 Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja juurdepääsutee lõikumisel

Kergliiklustee ja juurdepääsutee lõikumisel oleva nähtavuskolmnurga suurus 
vajab korrigeerimist. Palun lähtuda vastavast normijoonisest või näidisest 
(näiteks „normides toodud eeskujudest“).

Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja kinnistule juurdepääsutee lõikumisel on 
näidatud vastavalt joonisele 30 (Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja 
kinnistule juurdepääsutee lõikumisel. „Tee projekteerimise normid“, lisa 2).

1.3 Nähtavuskolmnurk juurdepääsutee ja riigitee lõikumisel

Seletuskirjas viidatakse nähtavusnõuetele, kuid joonisel ei ole arvestatud 
peatamiskohustusega ristmiku jaoks nõutava nähtavuskolmnurgaga. Kujutatud on 
„tee andmise kohustusega“ ristmik (LN2 = 15m), kuid see ei sobi olukorda, 
kus puuduvad märgid või parkivad sõidukid. Palun korrigeerida 
nähtavuskolmnurk nii, et see vastaks peatamiskohustusega ristmiku nõuetele — 
sel juhul on LN2 palju väiksem.

Nähtavuskolmnurk on parandatud, LN=5 m.

1.4 Terminoloogia täpsustus

Nähtavusala määramisel on kasutatud terminit „Tee ehitamise kvaliteedi 
nõuded“ (või sarnast), kuid siinkohal oleks õigem viidata „Tee 
projekteerimise normidele“. Palun parandada seletuskirjas.

Parandatud.

2.	VASTUSED Marje-Ly Rebas märkusele.

 <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Virus-free. 
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
www.avg.com